Oreo Mud Cake DeLuxe

Denna har jag bakat idag. Efter att ha ätit en väldigt god middag på restaurang blev det kaffe och tårta i vårat kök.



Finns inga ord att beskriva hur gott detta var!




RECEPT

Botten:

150 g smält smör
3 dl strösocker
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
2 dl vetemjöl
1 förpackning Oreokakor

Fyllning och topping:

300 g vit choklad
100 g mörk choklad
100 g rumsvarmt smör
1-2 dl grädde
1 förpackning Oreokakor Mini
1 påse Marshmallows Mini
1 dl O´hoy chokladsås

Gör såhär:

1.        Smält smöret (i en rejäl kastrull, det är den du rör ihop allt i) och låt det svalna av lite.

2.        Blanda i resten av ingredienserna, ta ett ägg i taget och avsluta med mjölet.

3.        Grovdela Oreokakorna och blanda med i smeten.

4.        Häll smeten i en rund smörad och bröad springform.

5.        Grädda i 175 grader mitt i ugnen i ca 15 minuter, låt kakan svalna lite.

6.        Finhacka chokladen till fyllningen, värm grädde i en kastrull och rör ner chokladen.

7.        Klicka i smör och rör till en jämn smet, låt svalna lite. (Koka upp om det inte tjocknar)

8.        Lägg minimarshmallows på den gräddade kakan, spara lite marshmallows till topping.

9.        Häll över fudgesmeten och häll på resterande marshmallows, tryck ner minioreokakor lite varstans, ringla över chokladsås.

10.     Låt kakan svalna och stelna i kylen minst 2 timmar, den blir ännu bättre med tiden.

Receptet har jag hittat på kokaihop.se


Kommentarer
Postat av: Anni

Nämen du är ju inte sann! Jag gillar inte Oreos, men det borde ju kunna åtgärdas ...

2011-11-15 @ 11:28:55
URL: http://vardagsnjutning.blogspot.com
Postat av: Anni

Vilken TUR att jag just köpt fyra paket Ballerina kladdkaka för bara tio kr styck ... :-P

2011-11-15 @ 16:18:05
URL: http://vardagsnjutning.blogspot.com
Postat av: Jeanna

Åh, det receptet har jag också men jag har inte hunnit provbaka det ännu. Har dock fått till mig att det är smaskens av bara den! =o)

2011-11-22 @ 16:30:56
URL: http://jeannasuniversum.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0