Recept på frallor.

Eftersom många undrar så kommer här receptet på frallorna.

1 paket jäst
1 liter ljummet vatten
50 gram smält margarin
3 tsk salt
2 msk sirap (jag har använt ljus)
2 msk olja
vanligt vetemjöl. Jag tror jag använt cirka 2½ liter. Min deg är väldigt kletig innan första jäsningen.

Blanda ihop allt.

Jäs 40 minuter.

Gör bullar. Jag är petig och använder hushållsvåg och väger mina degklumpar. Mellan 90-100 gram.

Forma en boll o lägg på en plåt med bakplåtspapper.

Jäs 40 minuter.

Penlsa med uppvispat ägg och stör över vallmofrö.

In i ugnen på 225 grader i 10-12 minuter.

Klart =)

Kommentarer
Postat av: Marie

Tack för receptet! De ser jätte goda ut =)

Kram Marie K

2011-05-11 @ 21:57:24
Postat av: Tina Hedlund

Vilken sorts sirap? Ljus eller vit? Jag har antecknat och kommer garanterat att baka detta nån dag! Tack!

2011-05-12 @ 07:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0