Hur man virkar en plupp.

Har fått en förfrågan på hur man virkar en plupp.
Pluppar virkade jag på mina två väskor och systers mobilväska som ser ut så här:





Börja varvet med 3 lm. (=första stolpen)
Här på bilden har jag redan gjort en plupp. Sen har jag gjort en stolpe i en maska.



Sen virkar jag 4 stolpar i en maska, drar ut öglan lite och tar ut virknålen.



Sen ska man sticka virknålen mellan den ensamma stolpen och den första av de fyra stolparna i samma maska, där som jag visar med en nål. Inte i maskbågarna utan under, mellan stolparna.



Sen hämtar man upp öglan du släppte med virknålen genom stolparna.



När man dragit genom gör man en luftmaska.



Sedan gör man en stolpe i nästa fastmaska. Sen 4 stolpar i nästa maska för en ny plupp.



Hoppas ni förstår annars får ni kommentera och jag kan försöka förklara lite bättre :)

Kommentarer
Postat av: Veronica, mamma till Nim.

Jag förstod ingenting, men så kan jag ju inte virka heller :P



Vi mår jättebra, tack söta.



Allt bra med er?



puss&kram

2011-07-03 @ 16:44:06
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Veronica, mamma till Nim.

Värst vilken energi :D Ja jag trivs jättebra. Stoffe sådär, han gillar ju inte flytten. Men det kommer vi så bra detta :) Nu är vi lite i ordning iaf :) Har du fortfarande semester? puss o kram

2011-07-05 @ 23:16:09
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: Katarina Tengström

Vilka fina väskor. den lilla mobilväskan va ju jättesöt. måste nästan göra mig en egen väska

2011-07-28 @ 21:55:53
URL: http://majkatt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0